Film tips - The Grudge och Rec

The Grudge

Visst, kanske inte den sanaste filmen men jag blir livrädd var gång jag ser den!
filmen handlar om en utbytesstudent som ska ta hand om en äldre sjuk kvinna. När utbytesstudenten, Karen, kommer hem till till den äldre så hittar Karen den gammla kvinnan i ett av rummen och hör konstiga ljud från åvan våningen. Men det som Karen inte vet är att det liggen en gammal förbanelse över huset och innan hon vet ordet av det så blir allt läskigare och läskigare för var dag i den äldre kvinnans hus....
"Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape"

REC

såg filmen på spanskan för ca 2 år sen och är fortfarande livrädd att gå upp på åvanvåningen till hallen där vindslukan finns alldeles själv, kalla mig mess, men lättskrämd är jag, I know!
filmen utspelar sig i spanien och handlar om två elever från en skola som ska filma hur en natt på en brandstation kan se ut. Det börjar lungt och när de minst anar det ringer alarmet på stationen och brandbmännen låter eleverna få följa med. En av brandmännen berättar att de var en kvinna som var inlåst i en lägenhet. Men när de har öppnat dörren till den kvinnan som ringt så blir en av brandmännen plöttsligt attackerad av kvinnan. Det som de inte visste då var att i salivet som kom från kvinnan hade ett virus i sig, och när man väl har blivit smittad så kan man inte bli botad.....
-A


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0