Våga vara du!

Jag tycker det är super viktigt för ungdomar att så tidigt som möjligt försöka hitta sig själv ställa sig den ack så svåra frågan "Vem är JAG egentligen?". Det handlar inte om att man ska katigorisera sig i en viss kategori, för den verkar cool och för att man egentligen skulle vilja vara som "den sorten". NEJ! Det handlar om att finna en sorts balans i livet. Du ska hitta en stil som passar in på just dig, samtidigt som du ger absolut *pip* i vilken typ alla andra tillhör.
  Vill du gå klädd enbart i svarta kläder och samtidigt vara sminkad som en prinsessa och bära en vikinga hatt på huvudet, SÅ GÖR DET! Om du känner att det är DU. Tveka aldrig, våga visa  världen ditt sanna jag. Visst folk kanske höjer på ögonbrynen, undrandes hur man ens vågar gå ut och visa sig så, men det tillför också beundran.
  MÅNGA, och då ljuger jag inte när jag säger många skulle gjort vad som helst för att bara så för en dag få ditt mid. Du kommer bli en förebild och en inspirationskälla för andra. Och allt bara för att du vågar visa världen ditt rätta jag.
  Man hör ju mpnga som pratar om att man ska våga ha sin egna stil, ha de kläder som man själv tycker är snygga, men samtidigt tittas det snett och pratas skit bakom ryggen på personer som vågar. Dem som vi egentligen borde se upp till.
  Så jag tycker från och med idag, ska alla fråga skig själv, "Vem är jag?", och "Vem vill jag vara?". Tänk på det. Är du den du vill vara, fine men om inte, bli då den personen. Det är inte försent.
 Och du kommer iallafall att bli min förebild. För du vågade!

Ha det bäst!
- S


Kommentarer
LIENE

Jag tycker tvärtom att man ska inte leta efter en kategori och försöka passa in i någon kategori. Men hur man hittar sig själv lättast är individuellt:)

2011-11-02 @ 16:39:49
URL: http://lienes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0